Hallo

Een reactie of opmerking
maakt me blij

zondag 24 juni 2012

einde maand juni

waar ben ik zoal mee bezig geweest:

Breien

Vestje maken, bovenaan beginnen en op rondbreinaalden, weer es wat anders dan gewoon breien


Verdergedaan aan de quilt, bright beginnings




verschillende dingen gedigitaliseerd, boordjes leren maken, nu bezig met verschillende soorten roodwerk.

En een goed recept voor broodpudding gevonden en uitgeprobeerd, daar ik sinds de jongens samenwonen met hun vriendin wel es wat brood over heb en het zonde vind om dit weg te smijten,

men neeme:  300 gr. oud brood, ik gebruik er wel krentebrood bij
                      0,5l melk  ik neem een klein beetje minder daar ik er een goede scheut Amaretto bijdoe.
                      100gr. rozijnen, of volgens je wil, want in krentebrood zitten er al krentjes
                      150gr. suiker
                       5 eieren

Klop de eieren los met de suiker en melk
Verbrokkel het brood en voeg dit toe, doe de amaretto erbij.
Meng goed dooreen en laat 15 min. rusten zodat het brood alle vocht en smaak kan opslorpen.
Doe er op het laatst de rozijntjes bij; beboter een cakevorm en doe het mengsel erin.
Bak op 140° een veertigtal minuten, als je er een mes insteekt, moet die er droog uitkomen.

Je kan er ook gedroogde bessen of abrikozen indoen, zelfs een snede peperkoek, snuifje kaneel

Als ik er nog es ene maak neem ik een foto, ze blijven hier nooit lang staan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten